Vanliga frågor och svar

Varför låser sig webbsidan när jag ska betala via Klarna?

Det beror troligen på att du använder en gammal version av webbläsare. Uppdatera din befintliga webbläsare till den senaste versionen. Av säkerhetsskäl hanterar inte Klarna order som använder äldre webbläsarversioner. Notera att för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e part cookies. Om så inte är fallet måste inställningarna uppdateras.

Vad händer med min förbetalning om jag inte kommer på min bokade tid eller avbokar för sent?

Har du bokat en tid och uteblir utan att avboka tiden måste vi debitera hela avgiften eftersom vi avsatt tiden för dig. Är besiktningen förbetald behåller vi det inbetalda beloppet.

Hur får jag en bokningsbekräftelse?

Har du angett en e-post när du bokar besiktningen får du en bokningsbekräftelse. Har du tappat bort den och vill få den skickad på nytt ange registreringsnummer samt den e-postadress som angavs vid bokningen på följande sida: bokningsbekräftelse

Hur långt innan måste jag avboka min förbokade tid?

Avbokningen måste ske minst 2 timmar innan bokad tid.

Hur långt innan kan jag omboka min förbokade tid?

Ombokningen måste ske minst 30 minuter innan bokad tid.

Vad händer med en förbetalning om bilen byter ägare?

Förbetalningen följer bilen.

Kan jag kombinera min SMC rabatt eller Caravan Club rabatt på 10% med förbetalningen?

Nej.

Jag har förbetalt min besiktning av misstag eftersom jag är fakturakund.

Kontakta Kundtjänst på 0771-441 441 för återbetalning minst 2 timmar före besiktningen. Vid besiktningstillfället fakturerar stationen på vanligt sätt avtalskunden.

Jag har bokat och förbetalt min besiktning men när jag valde betalningsalternativ så uppstod ett fel. Hur vet jag att betalningen gick igenom?

När kund tryckt på “Slutför köp” är bokningen förbetald. Uppstår ett fel vid val av betalningssätt kommer Klarna att skicka ut en 14-dagars faktura till kund. Fakturaavgiften är 0 kr.

Jag har förbetalt och vill få en faktura där moms framgår?

Du kan själv logga in på Mitt Klarna och hämta ut fakturan som pdf. Där framgår moms mm.

Varför får jag ett felmeddelande på mitt postnummer när jag ska betala via Klarna?

Klarna nekar en kund på adressen de anger för att kund inte skriver in alla sina namn, om de har mellannamn osv eller för att de stavar något namn eller adress fel. Klarna behöver få in exakt den adress som är registrerad i deras folkbokföring. Klarna nekar också om kunden väljer olika leverans- och fakturaadress då Klarna vill att kunden gör köpen till sin folkbokförda adress för att minska antalet bedrägerier. Detta är i de fall kunden inte väljer att direktbetala.

Jag vill bli fakturakund. Hur gör jag?

1. Ladda ned kreditansökan, fyll i och signera.
2. Skicka den sedan till e-post: ekonomi@dekra.com
Har du frågor kan du maila dina frågor direkt till e-post: ekonomi@dekra.com

Hur kontaktar jag Klarna?

Har du frågor om fakturor eller övriga frågor kring din betalning,
är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10
https://www.klarna.com/se/kundservice
Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00
Fredagar 08.00-18.00
Helger 10.00 – 17.00

Kundtjänst

Telefon: 0771 – 441 441
E-post: bilbesiktning@dekra.com
Öppettider: vardagar kl. 7-17
Boka: Till online-bokningen